
ممکن است با آن آشنا باشید نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS) و زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) اما آیا تا به حال نام IT به عنوان یک سرویس (ITaaS) را شنیده اید؟ به احتمال زیاد، شما نیستید.
اگر اینطور است، شما تنها نیستید. از آنجا که این یک مفهوم جدید است، تعداد کمی از مردم واقعاً درک می کنند که IT به عنوان یک سرویس در واقع چیست. اگر شما یکی از آنها هستید، نگران نباشید زیرا به جای مناسبی آمده اید. ما همه چیزهایی را که باید در مورد IT به عنوان یک سرویس بدانید به شما می گوییم و همچنین نشان می دهیم که چگونه کسب و کارهای دیجیتال را برای بهتر شدن متحول می کند.
در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه IT به عنوان یک سرویس، شرکت های دیجیتال امروزی را متحول می کند.
فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس چیست؟
فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس اساساً یک مدل ارائه خدمات ابری که بر دسترسی کسبوکارها به تمام سختافزار، نرمافزار و پشتیبانی نیازهای یک کسبوکار تمرکز دارد. فناوری اطلاعات بهعنوان یک سرویس، کسبوکارها را قادر میسازد تا به طور مؤثر به پویایی صنعت در حال تغییر واکنش نشان دهند زیرا نوآوری را تسریع میکند و بر چابکی تمرکز میکند.
به عبارت ساده، IT به عنوان یک سرویس به برون سپاری الزامات IT شما به یک ارائه دهنده خدمات یا یک فروشنده شخص ثالث اشاره دارد. ارائهدهنده خدمات از سختافزار، نرمافزار، پشتیبانی فناوری اطلاعات، امنیت، پیادهسازی فناوری، تشخیص و مدیریت درخواست مشتری و مدیریت فناوری اطلاعات مراقبت خواهد کرد.
مزایای فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس چیست؟
استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک مدل خدمات مزایای زیادی دارد، از جمله:
- مقیاس پذیری
- چابکی
- مانع ورود کم
- با توجه به مشتری
- همسویی با اهداف تجاری
بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا ایده بهتری به شما بدهیم.
راه حل های استاتیک IT از بین رفته اند. سرعت توسعه فناوری و رشد کسب و کار تضمین می کند که کسب و کارها راه حلی پویا دارند. فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس کاملاً متناسب با نیازهای تجاری شما است. این به شما آزادی می دهد تا منابع خود را بسته به نیازهای کسب و کار خود افزایش یا کاهش دهید.
همانطور که در بالا ذکر شد، سرعت تغییر همه چیز در فناوری، کسبوکارها را مجبور به اتخاذ روشهای چابک میکند. فناوری اطلاعات بهعنوان یک سرویس، کسبوکارها را قادر میسازد تا فوراً به روندهای نوظهور پاسخ دهند و با سرعت نوآوری همگام شوند. این به آنها برتری نسبت به رقبای خود می دهد که در واکنش به تغییرات کند هستند.
اکثر مردم فکر می کنند که برون سپاری خدمات IT می تواند به جیب آنها ضربه بزند. با این حال، برعکس است. وقتی ج را در نظر بگیریدسخت افزار باقی مانده، نرم افزار، امنیت و پشتیبانی، می توانید به راحتی متوجه شوید که چرا استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک راه حل خدماتی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. حتی بهتر از آن، برای پیاده سازی یک IT به عنوان یک مدل خدماتی، به میلیون ها دلار نیاز ندارید. همچنین موانع کم ورود، پذیرش این مدل را برای SMEها مقرون به صرفه تر می کند.
مشتریان در هسته فناوری اطلاعات به عنوان یک خدمات قرار دارند. در واقع، این یک رویکرد مشتری محور است که حول محور ارائه ارزش بهتر به مشتریان و ارائه تجربه کاربری عالی به آنها می چرخد. هدف نهایی رضایت مشتری و بهبود تعامل با مشتری است. با مدل IT-as-a-Service، می توانید به طور موثرتری به خواسته های مشتری در حال تغییر پاسخ دهید.
- همسویی با اهداف تجاری
وقتی صحبت از همسویی اهداف بخش با اهداف اصلی کسب و کار می شود، IT عموماً شهرت بدی دارد. فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس می تواند به شما در رفع این مشکل نیز کمک کند. در مدل IT-as-a-service، کسب و کارها باید رویکردی استراتژیک به فناوری اطلاعات داشته باشند. این به آنها کمک می کند تا همه چیز از نرم افزار گرفته تا سخت افزار و زیرساخت امنیتی را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنند.
اجزای کلیدی IT به عنوان یک سرویس چیست؟
شش رکن کلیدی در مدل IT-as-a-Service وجود دارد.
فناوری اطلاعات به عنوان یک ارائه دهنده خدمات زیرساخت و معماری خود را با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کار شما طراحی می کند.
چارچوب حاکمیت فناوری اطلاعات، نیازمندیهای کاربر و کسبوکار را مورد توجه قرار میدهد و رهبران فناوری اطلاعات را مجبور میکند تا بر اساس آن تصمیم بگیرند. این با رویکردهای سنتی تصمیمگیری که داراییها و پروژههای فنی را بالاتر از هر چیز دیگری قرار میدهد، فاصله زیادی دارد.
کسبوکارها تنها در صورتی مایل به پذیرش مدل IT به عنوان خدمات خواهند بود که بتوانند از هر دلاری که خرج میکنند، ارزش بهتری کسب کنند. اگر مزایای ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات بیشتر از هزینه ها باشد، کسب و کار در پذیرش آن تردیدی نخواهد داشت.
برای واکنش سریع به تغییرات، به یک مدل ساده و چابک نیاز دارید، مانند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات چابک. علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد به تغییرات در بازار پاسخ دهید، می تواند به شرکت ها کمک کند تا اهداف تجاری را با اهداف فناوری اطلاعات هماهنگ کنند.
- تخصص متقابل عملکردی
همانطور که از یک مدل سنتی به مدل IT-as-a-service مهاجرت می کنید، برای موفقیت باید مهارت ها و قابلیت های خود را گسترش دهید. متخصص IT باید دانش کسب و کار، فروش، بازاریابی و غیره داشته باشد. شما فقط می توانید این مهارت متنوع را با کار در تیم های متقابل و یادگیری از سایر اعضای تیم توسعه دهید.