
سئوی ورودی یکی از مهمترین مواردی است که برای رشد به آن نیاز دارید. تا زمانی که سایت شما سئو خوبی نداشته باشد، هرگز در چشم کاربران و مشتریان بالقوه نخواهید بود. امروزه رقابت در دنیای اینترنت بسیار بالاست و حتی می توان کسب و کارهایی را پیدا کرد که فقط فروشگاه اینترنتی دارند اما فروشگاه فیزیکی ندارند. گوگل اعلام کرد که روزانه به طور متوسط 5 میلیارد جستجو در این فضا انجام می شود و تنها کسانی می توانند در این مسیر موفق باشند که به سئو و سایر نکات از جمله بک لینک سازی توجه کنند.
اگر می خواهید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، می توانید مقاله ساخت بک لینک را بررسی کنید.
ارتباط محتوایی
گوگل اعلام کرده است که ربات هایش هرگز به سایت هایی که به تنهایی هستند و هیچ ارتباطی با سایت های دیگر ندارند علاقه مند نخواهند شد. انزوای اینترنت دید را کاهش می دهد و ممکن است هرگز مورد توجه قرار نگیرید. به همین دلیل یکی از نکاتی که در سئو داخلی باید به آن توجه کرد، اتصال صفحات سایت به یکدیگر است.
به عنوان مثال تصور کنید می خواهید در سایت روانشناسی دوره های مختلفی داشته باشید و یک دسته بندی در این زمینه ایجاد کرده اید. سپس مقاله ای با عنوان: چرا یک روانشناس باید زبان بدن را بداند ایجاد می کنید. سپس می توانید کاربر را به دوره آموزش زبان بدن هدایت کنید. این همچنین به رشد سایت کمک می کند و کاربران را در یافتن پاسخ نیازهای خود نگه می دارد!
توجه به ارتباط موضوعی و معنایی
در گذشته، زمانی که متخصصان سئو می خواستند کارهای سئو داخلی انجام دهند. آنها فقط یک لینک بین صفحات مختلف سایت ایجاد می کنند. این امر گاهی کاربران را به صفحاتی سوق می دهد که برای آنها مناسب نیست و این امر منجر به افزایش نارضایتی می شود. به همین دلیل، ربات های گوگل نیز به این مشکل نگاه کردند و سعی کردند تنها سایت هایی را رتبه بندی کنند که به رابطه بین محتوا و صفحات احترام می گذارند. برای مثال، اگر بخواهیم با همان مثال بالا ادامه دهیم، می توانید مقاله زبان بدن را به صفحات مرتبط پیوند دهید. اگر در این بین، آن صفحه به یک صفحه نامرتب مانند روانشناسی رنگ پیوند داده شود، بدون شک سئوی داخلی شما شکست خواهد خورد.
به منوی سایت دقت کنید
یکی از مهم ترین مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه کرد، منوی سایت است.
بر اساس اطلاعات دریافتی در این زمینه؛ وقتی کاربران وارد سایت می شوند ابتدا به منو توجه می کنند. در واقع منو مانند نقشه ای است که در یک نگاه به کاربران می گوید این سایت دارای چه محتوایی است و به چه اطلاعاتی می توانند دسترسی داشته باشند. اگر منوی وب سایت به خوبی طراحی شده باشد باعث افزایش رضایت کاربر می شود.
توجه به محتوا
وقتی صحبت از سئو داخلی می شود، محتوا بسیار مهم است.
تا زمانی که محتوای سایت مناسبی نداشته باشید، حتی اگر سایت به زیبایی طراحی شده باشد و به افزایش رضایت کاربران کمک کند، هرگز موفق نخواهید شد. چیزی که شما را موفق می کند محتوایی است که می تواند اطلاعات کاربر را افزایش دهد.
البته باید بدانید که وقتی می گوییم محتوا، منظورمان فقط محتوای متنی نیست. همچنین باید از محتوای دیگری مانند محتوای عکس یا ویدیو استفاده کنید.
امروزه مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد و شما نمی توانید تنها با یک قطعه محتوا موفق شوید. برخی از کارشناسان سئو هنگام کار بر روی سئو داخلی به این موضوع اشاره می کنند. ویدئو و ویدئو مهمتر از محتوای متنی هستند. در اینجا به اطلاع می رسانیم که این نظر کاملا اشتباه است و می توانید با هم از آنها نتیجه بگیرید. در نتیجه، اگر میخواهید در سئوی ورودی موفق شوید، باید استراتژی محتوای خود را درست انجام دهید.
امروزه مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد و شما نمی توانید تنها با یک قطعه محتوا موفق شوید. برخی از کارشناسان سئو به این نکته اشاره می کنند که هنگام کار بر روی سئو داخلی، فیلم ها و فیلم ها از محتوای متنی مهم تر هستند. در اینجا به اطلاع می رسانیم که این نظر کاملا اشتباه است و می توانید با هم از آنها نتیجه بگیرید. در نتیجه، اگر می خواهید در سئوی ورودی موفق شوید، باید استراتژی محتوای خود را به خوبی توسعه دهید.
با استفاده از مقاله خوشه ستونی
یکی از مهم ترین مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه کرد، استفاده از مقالات ستون است.
بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که یکی از نوآوری هایی که در چند سال اخیر رخ داده است، محتوای خوشه ستونی است. این محتوا محتوای جامعی برای همه مواردی است که شما پوشش می دهید. برای مثال تصور کنید سایت شما در زمینه آموزش سئو فعالیت می کند.
مفهوم آموزش سئو بسیار گسترده است و به چندین زیربخش شامل سئو داخلی، سئو خارجی (سئو خارجی بسیار گسترده است)، سئو فنی و غیره تقسیم می شود. حالا شما یک مقاله ایجاد می کنید و همه این موارد را پوشش می دهید و در صفحه اصلی قرار می دهید. سپس لینک بیلدینگ را انجام می دهید و کاربر به صفحات صحیح هدایت می شود. این به موفقیت سایت شما کمک می کند.
طول محتوای مناسب
از جمله مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه کنید، طول محتوای متنی است. اگر با وردپرس کار کرده باشید، به خوبی می دانید که در حال حاضر حداقل تعداد کلمات محتوا 600 کلمه است. شما باید تعداد کلمات را بر اساس اصول انتخاب کنید. چندین ابزار وجود دارد که به شما نشان میدهد یک محتوا برای چند کلمه رتبه خوبی دارد. مقاله شما باید به طول یا طولانی تر از این مقاله باشد تا مورد توجه ربات های گوگل قرار گیرد.
البته این همیشه درست نیست. زیرا طبق اطلاعاتی که از ایرانیان می دانیم، محتوای بسیار طولانی می تواند کاربران را خسته کند. در این مرحله می توانید حد نصاب هر مقاله خود را تعیین کنید و سپس شروع به ایجاد آن محتوا کنید. سپس می توانید محتوا را به صورت دوره ای به روز کنید که برای ربات های گوگل بسیار خوب است.
چگالی کلمه کلیدی
موضوع دیگری که در بحث تولید محتوا و سئوی داخلی مطرح می شود، تراکم کلمات کلیدی است.
پر کردن کلمات کلیدی یکی از مشکلاتی است که باعث افت شدید سایت شما می شود. پر کردن کلمات کلیدی به معنای استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوا است. که بسیار مضر است. به طور کلی، تراکم کلمات کلیدی محتوا نباید کمتر از 1٪ و بیش از 3٪ باشد. هر چه این عدد بیشتر به یک گرایش پیدا کند، رتبه شما بالاتر می رود و این می تواند موفقیت های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
از ویدئو استفاده کنید
برای موفقیت در سئوی ورودی، باید از ویدئو استفاده کنید.
ویدئو تصویر، نور و رنگ را به خوبی ترکیب می کند و باعث می شود مغز انسان به خوبی به آن واکنش نشان دهد. مطالعات نشان می دهد که سایت هایی که از ویدئو استفاده می کنند بیشتر از سایت هایی که از ویدئو استفاده نمی کنند. مورد توجه قرار می گیرد و این موضوع می تواند به موفقیت سایت کمک کند.
بنابراین، اگر این شرایط برای شما وجود داشته باشد; پول کافی برای این کار اختصاص دهید و با ایجاد ویدیوهای موفق توجه کاربران را به خود جلب کنید. علاوه بر این، تولید ویدیو تأثیر مثبتی بر بازاریابی دیجیتال شما دارد.
از آن استفاده کنید از تصاویر مناسب
یکی از مواردی که در سئو داخلی باید به آن توجه کرد، استفاده از تصاویر مناسب است. به طور کلی هر چه تصاویر بومی سازی و مرتبط با کسب و کار شما بیشتر باشد، تعامل کاربر با سایت شما بیشتر خواهد بود و این به موفقیت شما کمک می کند. یکی دیگر از مسائل مربوط به تصاویر، بهینه سازی تصاویر است. ربات های گوگل قسمت های مختلفی از یک مقاله را به کاربران نشان می دهند که یکی از آنها تصاویر است. برای اینکه تصاویر توسط ربات های گوگل شناسایی شوند و به کاربران واقعی نمایش داده شوند، باید در هنگام آپلود ویژگی تصویر را تکمیل کنید.
از محتوای تکراری استفاده نکنید
وقتی صحبت از سئو داخلی می شود؛ یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشت استفاده نکردن از محتوای تکراری است.
برخی از کارشناسان سئو این مشکل را نادیده می گیرند و از محتوای تکراری برای پر کردن سایت خود استفاده می کنند. این کار باعث می شود که مورد خشم الگوریتم پاندا قرار بگیرید و به زودی رتبه زیادی را از دست خواهید داد. بهتر است بدانید که جبران این موضوع زمان زیادی می برد و حتی ممکن است قسمت زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید. به همین دلیل هرگز نباید از محتوای تکراری در سایت خود استفاده کنید.
برنامه تولید محتوای مناسب
سئوی داخلی زمانی موفق است که برای آن برنامه ریزی درستی داشته باشید.
برای تدوین استراتژی های محتوا، باید به موارد مهمی توجه کنید. یکی از مواردی که بسیاری از متخصصان سئو از آن غافل هستند عدم توجه به لحن محتوا است. لحن محتوا باید با توجه به مخاطبان و کاربران ورودی به سایت انتخاب شود.
به عنوان مثال، اگر سایت شما درباره اخبار پتروشیمی است، لحن مطالب باید رسمی باشد. اگر از لحن دوستانه در پست های خود استفاده کنید، ممکن است اقتدار شما تحت تأثیر قرار گیرد و ممکن است کاربران زیادی را از دست بدهید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب به عنوان متن لنگر
در بین تمام مواردی که در بالا در زمینه سئو داخلی به آن اشاره کردیم، یکی از مواردی که بسیار مهم است، انتخاب کلمات کلیدی مناسب به عنوان انکر تکست است. ابتدا باید به این انکر تکست ها توجه کنید وقتی بین صفحات مختلف سایت خود لینک می دهید.
اهمیت انکر تکست ها در تقویت سئو خارجی. داره واضح تر میشه بنابراین سعی کنید هنگام پیوند بین صفحات داخلی، جاسازی ها را انتخاب کنید.
از برچسب مناسب استفاده کنید
برای اینکه سایت شما توسط سایر کاربران شناخته شود باید دارای تگ مناسب باشد و این کار در زمینه سئو داخلی است. توصیه می شود متخصصین سئو زمان کافی را برای این کار صرف کنند و تگ های صفحات و محتوای سایت را به درستی انتخاب کنند. ممکن است در ابتدا کار سختی به نظر برسد و باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید، اما باید بدانید که در دراز مدت به رشد سایت شما کمک زیادی می کند و بازگشت سرمایه شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. با در نظر گرفتن همه این موارد، باید برچسب ها را تغییر دهید و مشکلات آن را برطرف کنید.
استفاده از کلمات کلیدی در برچسب ها
بهتر است بدانید تمامی مطالبی که در سایت قرار می گیرند باید دارای تگ های مناسب مانند H1، H2، H3 و سایر عناصر باشند. برچسب ها برای ربات های گوگل بسیار مهم هستند و باعث می شوند تا سایت شما را سریع شناسایی کنند. اگر در سئوی داخلی خود به برچسب ها توجه زیادی داشته باشید، بدون شک به موفقیت های زیادی دست خواهید یافت. شما باید چندین بار از کلمات کلیدی در تگ های محتوای خود استفاده کنید. البته باید بدانید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تگ ها باعث رد شدن توسط روبات های گوگل می شود. بنابراین، شما باید از همه چیز در حد اعتدال استفاده کنید.
نکات دیگر برای سئو داخلی
به طور کلی، بسیار پیچیده است و باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید.
سایر مواردی که در این بخش به آنها پرداخته می شود به شرح زیر است:
- لینک های سایت خراب را برطرف کنید
- شما یک برنامه زمانی مشخص برای آپلود محتوا در سایت دارید
- کیفیت اتصالات را بررسی کنید
- کیفیت محتوا را کنترل کنید
- از کنسول جستجو استفاده کنید و از اطلاعات آن برای بهبود سایت استفاده کنید
آخرین کلمه
تا اینجا سعی کردیم اطلاعات کاملی در مورد سئو داخلی در اختیار شما قرار دهیم.
همانطور که متوجه شدید، سئوی داخلی با هر چیزی که در داخل سایت اتفاق می افتد سروکار دارد. برای موفقیت در سئو، باید استراتژی های مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. بهتر است به عنوان یک متخصص سئو زمان کافی را به این کار اختصاص دهید و در مورد سئوی درون صفحه به خوبی بدانید. همانطور که بزرگان بارها اشاره کرده اند، تغییر از درون شروع می شود، تا زمانی که سئو در داخل سایت انجام نشود، نمی توانید در سئو خارجی موفق باشید و روی کاربران خود تاثیر بگذارید.
پست سئوی داخلی و نکات مهم آن اولین بار در Server.ir | نگرش جهانی، میزبانی ایرانی.