
سلام به همه و به قسمت دیگری از NOCvoiz خوش آمدید. در مصاحبه امروز یک نویسنده، سخنران، پادکست و کارآفرین معروف را معرفی می کنیم. بنیانگذار The Tilt و نویسنده هفت کتاب پرفروش، از جمله Content Inc، آقای جو پولیتزر بیشتر به خاطر فعالیت هایش در بازاریابی محتوا شناخته می شود. کتاب او، بازاریابی محتوای حماسی، توسط مجله فورچون به عنوان “کتاب خواندنی تجاری” معرفی شده است. ما از دیدگاه او در مورد اینکه چگونه به مردم در سراسر جهان کمک می کند قدردانی می کنیم.
1. به سری مصاحبه های HostNOC “NOCvoiz” خوش آمدید. لطفاً به ما بگویید که چگونه کار خود را به عنوان یک کارآفرین سریالی شروع کردید؟
از بچگی می خواستم تجارتی راه بیندازم. من دفترچه ای با ایده های تجاری خوب و بیشتر وحشتناک حمل می کردم. با این حال، من فقط در 34 سالگی در سال 2007 کارآفرینی خود را شروع کردم. چند سال قبل، ایده ای برای کسب و کار مناسب در صنعت بازاریابی محتوا داشتم. من چندین سال این کار را انجام دادم و در نهایت (با اصرار همسرم) تصمیم گرفتم از سمت خود در رسانه های اجرایی رها شوم و به تنهایی انصراف دهم.
در سال 2008، خدمات نقشه برداری بازاریابی محتوا را راه اندازی کردم و در سال 2009 خدمات وبلاگ ارواح را برای پیمانکاران گرمایش و تهویه مطبوع راه اندازی کردم. من سرویس وبلاگ نویسی را فروختم و درآمد حاصل از آن صرف ساخت چیزی شد که در سال 2010 به موسسه بازاریابی محتوا (CMI) تبدیل شد.
تا سال 2016، CMI به مقصد آنلاین پیشرو برای بازاریابی محتوا تبدیل شد، نشریه شماره 1 (مجله Chief Content Officer) را توسعه داد و ادعا کرد که بزرگترین رویداد شخصی در جهان برای صنعت، Content Marketing World، با 4000 بازدید کننده در سال است. و ما بیش از 200000 مشترک مشتاق برای محتوای خود داشتیم.
در همان سال، من و همسرم کسب و کار را به قیمت بیش از 20 میلیون دلار فروختیم.
2. تاثیر روزافزون رسانه های اجتماعی بر تاکتیک های بازاریابی B2C و B2B را چگونه می بینید و فکر می کنید این امر در آینده چگونه توسعه خواهد یافت؟
امروزه رسانه های اجتماعی تنها بخشی از بازاریابی هستند. رسانه های اجتماعی که کار می کنند، B2B یا B2C، سازگار و متمایز هستند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی همچنان تغییر می کنند، اما ناپدید نمی شوند. شما در حال حاضر شاهد جنبشی هستید که در آن شرکتها از رسانههای اجتماعی برای ایجاد پلتفرمهای خود استفاده میکنند – از طریق خبرنامههای ایمیل، سایتهای عضویت و پروژههای Web3. به عبارت دیگر، حرکت به سمت تمرکززدایی در مقایسه با تمرکز حدود شش شرکت بزرگ فناوری.
3. اشتباهات اصلی بازاریابان در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود چیست؟ برخی از تاکتیک های ایجاد رابطه که باید روی آنها تمرکز کنید چیست؟
اشتباهات زیاد ابتدا اطلاعات باید بر روی یک مخاطب خاص متمرکز شود. دوم اینکه محتوا باید بر نیازهای آن مخاطب متمرکز باشد نه شرکت. سوم، اطلاعات باید به طور مداوم بر روی یک پلت فرم (و نه در همه جا) ارائه شود. چهارم، هدف باید انتقال مخاطبان اجتماعی به مخاطبان داده شخص اول، مانند ایمیل یا سایت عضویت باشد.
4. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما در مورد استفاده روزافزون از ویدئو در بازاریابی و فروش هستیم. علت این روند چیست و فکر می کنید در آینده چگونه شکل بگیرد؟
مردم افراد بصری هستند و بیشتر آنها از نظر بصری بهتر یاد می گیرند. اما اکثر خردهفروشان به جای اینکه از طریق تقویم سرمقالهای که درد مشتریان را برطرف میکند، ویدئوهایی را درباره محصولات، خدمات و برخی آموزشها در زمانی که دارند پخش میکنند.
به عنوان مثال، شورت های یوتیوب در حال حاضر واقعاً در حال پیشرفت هستند، اما شما نمی توانید فقط یک یا دو ویدیو بسازید و انتظار داشته باشید که کار کنند. شما باید یک ریتم و یک مخاطب خاص را انتخاب کنید تا به همه نوع چنگال دست پیدا کنید. بازاریابان باید به خاطر داشته باشند که برای اینکه ویدیو کار کند، باید مانند یک شرکت رسانه ای فکر و عمل کنید.
با این حال، گزینه هایی در ویدیو، متن و صدا وجود دارد … هدف این است که یکی را انتخاب کنید.
5. برخی از بزرگترین عقب ماندگی ها در فرآیندهای بازاریابی معمولی B2B که به نظر شما مدیران مدیریت و بازاریابان ابزارها و فرآیندهای مناسبی برای تصحیح آن ها دارند، اما تاکتیک های پیاده سازی/اجرای مناسبی ندارند، کدامند؟
برنامه های وفاداری هنگامی که شرکت های B2B مشتری پیدا کردند، باید یک برنامه ارتباطی منظم برای راضی نگه داشتن آن مشتریان وجود داشته باشد. نه تنها از طریق محصول / خدمات، بلکه از طریق تجربه فعلی محتوا. بسیاری از مشتریان B2B مشتری را جذب می کنند و سپس ادامه می دهند. خیلی ناراحتکننده است.
6. چگونه استراتژی مناسب را برای یک کسب و کار خاص انتخاب می کنید؟
هیچ استراتژی “درستی” وجود ندارد. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید و سپس از آن یاد بگیرید. اکثر شرکت های B2B و B2C شکست می خورند زیرا یکی را انتخاب نمی کنند و به آن پایبند نیستند. از یک کمپین به کمپین دیگر می روند و گیج می شوند. عمل و جهت در واقع مهمتر از اینکه 100% در کدام جهت درست باشد.
7. برخی از بهترین شیوه هایی که تیم های بازاریابی فکر می کنند باید برای ایجاد تعادل بهتر بین کمپین های بازاریابی فیزیکی و دیجیتال خود رعایت کنید، کدامند؟
من محتوا را ممیزی می کنم و هر محتوایی را که سازمان ایجاد می کند شناسایی می کنم. سپس هر کدام را ارزیابی کنید. چه کارهایی؟ چه چیزی نیست؟ چرا که نه
پس از این فرآیند، تصمیمات دشواری در مورد اینکه چه کاری را متوقف کنید، بگیرید و سپس آن منابع اضافی را روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که کار می کنند یا می توانند با دقت بیشتری کار کنند.