
تولید محتوا یکی از مواردی است که می تواند به موفقیت سئو سایت شما کمک کند و رتبه شما را افزایش دهد. بهتر است بدانید که در گذشته برخی افراد متون و مقالاتی را که توسط دیگران نوشته می شد کپی می کردند، اما به زودی گوگل با فعال سازی الگوریتم های مختلف از این امر جلوگیری کرد و به همگان یادآوری کرد که ایجاد محتوای منحصر به فرد یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.
اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد سئو افزایش دهید می توانید مقاله سئو و انواع آن را مطالعه کنید.
هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی است که این روزها در دنیا سر و صدای زیادی به پا کرده است و گفته می شود می تواند برای بسیاری از مشاغل موجود مضر باشد. تولید محتوا یکی از مشاغلی است که در این دسته قرار می گیرد. اما باید بدانید که هنوز هوش مصنوعی به آن حدی نرسیده که بتوان آن را تهدیدی برای کار تولید محتوا دانست. در ادامه به معایب تولید محتوای هوش مصنوعی می پردازیم.
سرقت ادبی
یکی از نکات منفی تولید محتوای هوش مصنوعی سرقت ادبی است. همانطور که می دانید برای استفاده از این ابزار تولید محتوا باید سوال خود را وارد کنید.
این ابزار بر اساس اطلاعات و داده های ذخیره شده در آن بهترین و مناسب ترین پاسخ را انتخاب و سپس به کاربر نمایش می دهد. اما در این زمینه ممکن است داده های نشان داده شده دقیقاً از متون دیگر گرفته شده باشد و این منجر به سرقت ادبی شود. سرقت ادبی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می تواند کیفیت محتوای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
با توجه به اینکه این مشکل یکی از مهمترین معایب تولید محتوای هوش مصنوعی است، اگر می خواهید محتوای شما قبل از آپلود در سایت توسط هوش مصنوعی تولید شود، ابتدا باید این محتوا را در ابزار خاصی قرار دهید که متن های کپی را نمایش می دهد. بررسی کنید و مطمئن شوید که متن از سایت دیگری کپی نشده است.
در اینجا بیان می کند که وقتی برای تایید محتوا به نیروی انسانی نیاز است، نمی توان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کرد و بهتر است فردی که در این کار تخصص دارد، محتوا را تولید کند.
کاهش ارزش محتوا
مشکل دیگری که به عنوان یکی از معایب تولید محتوای هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود، کاهش ارزش محتوا است.
همانطور که می دانید موتور گوگل امروزه به یک موتور بسیار هوشمند تبدیل شده است و سعی می کند با کیفیت ترین محتوا را به کاربران نشان دهد. به همین دلیل سعی شده با فعال سازی الگوریتم های مختلف بهترین محتوا را انتخاب کند. یکی از مواردی که در موتور گوگل بسیار مهم است مفهوم EEAT است. هر یک از این نامه ها مفهوم خاصی را نشان می دهد: تجربه، تخصص، اعتماد و اقتدار! باید بدانید که اگر متن های شما این ویژگی ها را داشته باشند به زودی مورد توجه ربات های گوگل قرار می گیرند و در نتیجه سایت شما بهبود می یابد.
از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی باید به عدم تجربه، تخصص، اعتبار و مرجعیت در متون برای تولید آن اشاره کرد. زیرا الگوریتم های هوش مصنوعی بر اساس متون درج شده در آن پاسخ سوالات را پیدا می کنند و در زمینه سوالات و محتوای تولیدی خود تخصص خاصی ندارد. این امر باعث می شود تا پس از مدتی محتوایی مشابه یکدیگر تولید شود و پیشرفتی در این زمینه حاصل نشود.
کاهش رتبه سایت
باید بدانید که یکی از مواردی که در رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد محتوای سایت است. هرچه کیفیت محتوا بالاتر باشد، رتبه سایت شما بالاتر می رود و این به موفقیت شما کمک می کند.
یکی از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی کاهش رتبه سایت است. زیرا با توجه به اینکه باعث کاهش کیفیت محتوا می شود منجر به کاهش رتبه سایت نیز می شود و در نتیجه مشکلات و چالش های زیادی را برای متخصصان سئو و صاحبان مشاغل اینترنتی به وجود می آورد.
یکی از دلایلی که ممکن است بخواهید از هوش مصنوعی استفاده کنید، بهبود کیفیت داده ها و محتوای سایت شما است. اگر این مشکل پیش نیامد، بهتر است از این ابزار استفاده کنید. وقتی در مورد معایب ایجاد محتوای هوش مصنوعی صحبت می کنیم، هرگز به معنای کنار گذاشتن ابزار یا نامناسب تلقی آن نیست. بلکه بهتر است با تمام قطعات آن آشنا شویم تا بتوانیم هوشمندانه و در مسیر درست از این ابزار استفاده کنیم و بهترین نتیجه را از آن بگیریم. به همین دلیل است که کاهش رتبه سایت یکی از مواردی است که هنگام ایجاد محتوای هوش مصنوعی باید به آن توجه کرد.
به روز رسانی داده ها ناموفق بود
یکی از بزرگترین معایب ایجاد محتوای هوش مصنوعی این است که محتوایی که هوش مصنوعی به آن دسترسی دارد تا سال 2021 به روز می شود. فرآیند تولید محتوا یک روند صعودی و پویا است و اطلاعات جدید دائماً در سایت قرار می گیرد. به عنوان مثال، تصور کنید می خواهید محتوایی در مورد درمان سرطان منتشر کنید. بر اساس مطالعات و اطلاعات موجود در سیستم گوگل تا سال 2021، هنوز درمانی برای سرطان پیدا نشده است. اما در سال 2022، تحقیقاتی انجام خواهد شد که امیدواریم به زودی سرطان را به یک بیماری قابل درمان تبدیل کند.
اگر بخواهید فقط به داده های هوش مصنوعی تکیه کنید، محتوای شما کیفیت پایینی دارد و اطلاعات موجود در آن به روز نمی شود که این یکی از مهمترین معایب ایجاد محتوای هوش مصنوعی است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید بدانید که هوش مصنوعی را برای کدام دسته محتوا مشخص کنید. هوش مصنوعی ممکن است بتواند اطلاعاتی در مورد مشکلات عمومی و رایج در اختیار شما قرار دهد، اما کیفیت داده های آن در برخی زمینه ها از جمله پزشکی و دارویی قابل اعتماد نیست.
عدم پاسخ مناسب به سوالات چند وجهی
می توان گفت یکی از ایرادات ایجاد محتوای هوش مصنوعی که این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته است، عدم پاسخ صحیح به سوالات چند وجهی است.
بهتر است بدانید که مغز انسان بسیار پیچیده است و مانند یک ربات سوال نمی پرسد. برخی از سوالات را می توان از منظرهای مختلف بررسی کرد و به آنها پاسخ داد. ذهن را به چالش می کشد و به افراد امکان می دهد به منبع گسترده ای از پاسخ ها دسترسی داشته باشند. باید بدانید که مسائل چندوجهی سهم زیادی در تولید محتوا دارد و کسانی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعال هستند این را به خوبی می دانند.
برخی از کارشناسان بر این باورند که عدم پاسخگویی به سوالات چندوجهی یکی از معایب ایجاد محتوای هوش مصنوعی نیست و هر محتوا باید بر موضوع خاصی تمرکز کند. اما برخی دیگر که با این دیدگاه مخالف هستند، خاطرنشان می کنند که مخاطب اولیه ما انسانی با ذهن پیچیده است و به دلیل محدودیت هایی که داریم، نمی توانیم از آنها بخواهیم که متن را ساده نگه دارند و سوالات چندوجهی نپرسند. اگر این اتفاق بیفتد، پیشرفت افراد متوقف می شود و شاید بتوان این مشکل را یکی دیگر از اشکالات ایجاد محتوای هوش مصنوعی دانست.
ناتوانی در ایجاد نگرش جدید
چرا محتوا ایجاد می شود؟ همین الان می توانید بگویید که محتوا برای پاسخ به سوالات مخاطبان ایجاد شده است. اما بهتر است بدانید که همه مطالب به دنبال پاسخ به سوالات مخاطب نیستند و برخی از آنها می توانند نگرش جدیدی ایجاد کنند.
اگر به سایت های خبری توجه می کنید یا علاقه مند هستید، اخبار یا بررسی های علمی می خوانید، دیگر پاسخ به سوالات نیست. بلکه مصرف کننده به دنبال نگرش جدیدی برای دستیابی است.
یکی از معایب ایجاد محتوای هوش مصنوعی ناتوانی در ایجاد ارتباط است. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها می تواند به سوالات پاسخ دهد و نیاز انسان به یادگیری در مورد نگرش های مختلف را بی پاسخ می گذارد.
کارشناسان این مشکل را یکی از بزرگترین اشکالات ایجاد محتوای هوش مصنوعی می دانند. مردم موجوداتی زنده و پویا هستند و آنچه باعث شکلگیری ایدهها و نگرشهای جدید در آنها میشود، تبادل نظر و آشنایی با نگرشی است که هر فرد از خود بر جای میگذارد. برخی کارشناسان می گویند اگر هگل یا کانت در عصر هوش مصنوعی به دنیا می آمدند، شاید هرگز نمی توانستیم شاهد نبوغ و نظرات خاص آنها باشیم.
کیفیت بد
یکی از نکات منفی تولید محتوای هوش مصنوعی کیفیت پایین آن است. این سوال در روزهای اولیه که استفاده از هوش مصنوعی مطرح شد مورد توجه قرار گرفت. البته باید بدانید که کیفیت مطالب بسیار بالاست و هوش مصنوعی مانند گوگل ترنسلیت متون بی کیفیتی را ارائه نمی دهد. اما مشکل اینجاست که وقتی مطالب را می خوانید با مشکلات گرامری زیادی مواجه می شوید که درک متن را برای خواننده دشوار می کند. به دلیل این مشکل، اگر محتوای بی کیفیت را در سایت خود قرار دهید، ممکن است توسط کاربران رد شوید.
موضوع مهم در تولید محتوا این است که خواننده به متونی دسترسی داشته باشد که کیفیت بالایی دارند و احساسات خواننده را تحریک می کنند. تصور کنید خواننده ای که همسرش مبتلا به اختلال دوقطبی است، متنی را در سایت شما می خواند که دارای مشکلات گرامری است. این خواننده قبلاً استرس دارد و خواندن متن بی کیفیت آنها را گیج می کند و در نتیجه سایت شما را ترک می کند. این مشکل یکی از مهمترین معایب تولید محتوای هوش مصنوعی است که مردم باید به آن توجه کنند.
نیاز به بازنگری دارد
در پایان این قسمت به یکی دیگر از اشکالات تولید محتوای هوش مصنوعی می رسیم که چالش های ذهنی زیادی را برای انسان ها ایجاد کرده است. چرا می خواهید از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنید؟! بدون شک می خواهید سرعت خود را افزایش دهید و مطالب جدید را به سرعت در سایت قرار دهید. با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، یکی از معایب تولید محتوای هوش مصنوعی، تولید محتوای بی کیفیت از نظر ساختاری است و در نتیجه باید زمان کافی برای این کار صرف کرد و محتوا را بررسی کرد.
اگر می خواهید شخصی را برای بررسی متون استخدام کنید، باز هم باید زمانی را به این کار اختصاص دهید و در نتیجه هوش مصنوعی نمی تواند در این زمینه کمک کند. هرگز توصیه نمی شود که متون را بدون تصحیح در سایت ها آپلود کنید، زیرا این کار می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد و باعث ایجاد مشکلاتی در سئو شما شود. با در نظر گرفتن تمام این موارد باید بدانید که هوش مصنوعی معجزه ای برای افزایش تولید محتوا نیست و همچنان نمی توان بدون نیروی انسانی محتوای باکیفیت تولید کرد.
آیا استفاده از هوش مصنوعی اشکال دارد؟
با توجه به اینکه در مورد مضرات تولید محتوا با هوش مصنوعی صحبت کردیم، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا استفاده از هوش مصنوعی کار اشتباهی است؟ بهتر است بدانید که ما هرگز به شما نمی گوییم که این ابزار نامناسب است، بلکه از شما می خواهیم با دقت و منطقی به این مشکل نگاه کنید و از هوش مصنوعی به بهترین شکل استفاده کنید. می توانید سوالات خود را با هوش مصنوعی بپرسید و به اطلاعات غنی دسترسی پیدا کنید. اما در نهایت باید اطلاعات را جمع آوری کنید و محتوایی خاص و بی نقص بسازید.
آخرین کلمه
در این مقاله سعی شده است اطلاعات درستی از مضرات تولید محتوای هوش مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم.
همانطور که می بینید، لازم نیست برای تولید محتوا فقط به داده های مشتق از هوش مصنوعی تکیه کنید. زیرا ممکن است کیفیت محتوای شما کاهش یابد و در نتیجه کاربران ناراضی باشند.
در نهایت این مشکل منجر به افت رتبه سایت می شود و می تواند دردسرهای زیادی را برای شما ایجاد کند. شما باید از هوش مصنوعی به عنوان یک روش اضافی برای تولید محتوا استفاده کنید و هرگز کار تولید محتوا را به طور کامل به آن بسپارید.
The post معایب تولید محتوای هوش مصنوعی اولین بار در Server.ir | نگرش جهانی، میزبانی ایرانی.