
بر اساس آمار بازیهای ابری، بازار جهانی بازیهای ابری برآورد شده است 1.48 میلیارد دلار در سال 2021 و پیش بینی می شود به 6.3 دلار رشد کند میلیارد صنعت تا سال 2024. با تکامل و قدرتمندتر شدن فناوری های ابری، شاهد تبدیل شدن بازی های ابری به جریان اصلی خواهیم بود. برخی از نامهای بزرگ در صنعت مانند سونی و مایکروسافت قبلاً ارائه خدمات بازی ابری را برای کنسولهای خود آغاز کردهاند.
Xbox Cloud و PlayStation Now تنها خدمات بازی ابری مبتنی بر کنسول نیستند. انویدیا و آمازون نیز با خدمات GeForce Now و Amazon Luna وارد بازی های ابری شده اند. با توجه به ورود همه نامهای بزرگ به بازار بازیهای ابری، به زودی شاهد پیوستن شرکتهای بیشتری به این اکشن خواهیم بود.
شاید از خود بپرسید که آیا بازی ابری واقعاً آینده بازی است یا فقط یک مد دیگر است که در چند سال آینده از بین خواهد رفت. بیایید دریابیم. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد بازی های ابری بدانید را خواهید آموخت.
بازی ابری چیست؟
بازیهای ابری نوعی سرویس بازی آنلاین است که به شما امکان میدهد بازیها را از یک سرور راه دور بدون دانلود مستقیم یا نصب آنها در دستگاه خود انجام دهید. بازیها مستقیماً از فضای ابری به دستگاه شما پخش میشوند. همچنین به عنوان بازی به عنوان یک سرویس یا بازی های درخواستی شناخته می شود.
بازی ابری چگونه کار می کند؟
ارائهدهندگان خدمات بازیهای ابری، بازیها را براساس تقاضا از زیرساخت ابری خود ذخیره و اجرا میکنند. سپس بازیها درست مانند یک سرویس پخش ویدئو با استفاده از نرمافزار مشتری به دستگاه کاربر پخش میشوند. بازیهای ابری مانند ویدیوهای درخواستی یا دسکتاپ از راه دور کار میکنند. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی پایدار و قابل اعتماد است و ارائه دهنده خدمات بدون نیاز به دانلود یا نصب بازی، اطلاعات بازی را مستقیماً به دستگاه شما ارسال می کند.
مزایای بازی ابری چیست؟
مزایای زیادی برای بازی ابری وجود دارد، از جمله:
- کاهش هزینه سخت افزار
- امکان ادامه بازی ها از جایی که آن را متوقف کرده اید در دستگاه دیگری
- گرافیک بهبود یافته و تجربه گیم پلی
- دسترسی سریع به بازی های جدید
معایب بازی های ابری چیست؟
مانند هر فناوری دیگری، بازی ابری دارای معایبی است. برخی از معایب بازی های ابری به شرح زیر است:
- نیاز به پهنای باند بالاتر
- فشرده سازی ویدیو
- تأخیر و تأخیر رایج است
- ارتباط ارائه دهنده خدمات بازی و کتابخانه بازی خود را قطع کنید
چه عواملی بر پذیرش بازی های ابری تأثیر می گذارد؟
چهار عامل کلیدی وجود دارد که موفقیت و شکست بازی های ابری را تعیین می کند.
- تجربه بازی
- فن آوری
- محتوا
- کسب درآمد
بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
دلیل اصلی رشد تصاعدی بازیهای موبایلی این بود که گیمرها میخواستند در حال حرکت بازی کنند که با رایانههای شخصی و کنسولها امکانپذیر نبود. بازیهای ابری با رهایی گیمرها از الزامات خاص دستگاه و پلتفرم، همه چیز را به سطح بعدی ارتقا داده است. به لطف بازی های ابری، بدون توجه به دستگاه و پلتفرمی که استفاده می کنید، می توانید یک تجربه بازی عالی داشته باشید.
به جای خرید یک سرور اختصاصی بازی، اکنون تمرکز روی میزبانی بازی ها در فضای ابری است. همانطور که گیمرهای بیشتری از بازی های ابری استفاده می کنند، بازار سخت افزار را مختل می کند.
ارائهدهندگان خدمات بازیهای ابری برای متقاعد کردن گیمرها باید مجموعهای از بازیهای درجه یک داشته باشند که با همه عناوین محبوب پر شده باشد. مهمتر از آن، آنها همچنین باید کاتالوگ و مجموعه بازی های خود را افزایش دهند تا گیمرها را درگیر خود نگه دارند.
ده ها راه برای کسب درآمد از بازی های ابری وجود دارد. میتوانید یک مدل درآمدزایی فریمیوم را انتخاب کنید یا از تعاملات خرد برای کسب درآمد استفاده کنید یا یک مدل مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید. همچنین می توانید از خریدهای درون بازی استفاده کنید و آیتم های مختلف درون بازی را به عنوان خرید جداگانه برای گیمرها ارائه دهید.
سهامداران کلیدی درگیر در بازی ابری چه کسانی هستند؟
پنج ذینفع کلیدی در بازی ابری دخیل هستند.
- ناشران بازی و استودیوهای بازی
- پلتفرم های بازی
- ارائه دهندگان خدمات ابری
- سازندگان دستگاه
- ارائه دهندگان خدمات اینترنتی
چگونه بازی ابری نیازهای انواع مختلف گیمرها را برآورده می کند؟
گیمرها را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد:
- غیر گیمرها
- گیمرهای معمولی
- گیمرهای هاردکور
بیایید نگاهی دقیقتر بیندازیم که چگونه بازی ابری میتواند نیازهای هر نوع گیمر را برآورده کند.
یکی از بزرگترین مزیت های بازی ابری این است که می تواند افراد غیر گیمر را به سمت بازی جذب کند. به لطف مانع کم ورود و دسترسی آسان، تجربه بازی ابری را برای افراد غیربازی کننده نیز بسیار آسان می کند. مدلهای قیمتگذاری انعطافپذیر نیز این کار را برای گیمرهای جدید آسان میکند، زیرا آنها فقط باید برای چیزی که استفاده میکنند بپردازند.
اکثر گیمرهای معمولی معمولاً به گوشی های هوشمند یا کنسول های بازی قابل حمل خود می چسبند تا نیازهای بازی خود را برآورده کنند. بازیهای ابری میتواند آنها را از دردسر دانلود و نصب مستقیم بازیها قبل از اجرای آنها بر روی دستگاهشان نجات دهد. این می تواند مفید باشد، به خصوص زمانی که یک دستگاه کم مصرف با منابع سخت افزاری محدود دارید، اما می خواهید روی آن بازی کنید.
گیمرهای سرسخت بیشترین مطالبه را دارند زیرا می خواهند یک تجربه بازی پریمیوم بدون هیچ تاخیر و تاخیری داشته باشند. به همین دلیل است که آنها به رایانه های شخصی و کنسول های قدرتمند پایبند هستند زیرا بهترین تجربه بازی را برای آنها فراهم می کنند.
متقاعد کردن گیمرهای هاردکور برای آزمایش خدمات بازی ابری آسان نیست زیرا آنها از تاخیر و تاخیر متنفرند. ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری باید بالاترین استانداردهای کیفیت را حفظ کنند تا از تجربه ای روان تر اطمینان حاصل کنند و گیمرهای هاردکور را متقاعد کنند که به بازی های ابری روی بیاورند.
آیا بازی ابری آینده بازی است؟
بله، بازی ابری آینده بازی خواهد بود، اما بلافاصله جایگزین کنسول ها و رایانه های شخصی نخواهد شد. بازی های ابری باید قبل از اینکه مقبولیت و محبوبیت بیشتری در بین گیمرها به دست آورند، بر مشکلات تاخیر غلبه کنند. تا آن زمان، همچنان شاهد خواهیم بود که گیمرهای هاردکور به رایانههای شخصی و کنسولهای آزمایش شده و آزمایششده برای نیازهای بازی خود پایبند هستند.
به نظر شما چرا بازی ابری آینده صنعت بازی را تغییر خواهد داد؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.