
_____________________________________
7 دلیل برای پذیرش میکروسرویس ها
در اینجا هفت دلیل وجود دارد که چرا باید از میکروسرویس ها استقبال کنید.
مقیاس پذیری بهبود یافته
چیزی که میکروسرویس ها را واقعاً متمایز می کند، مقیاس پذیری آنهاست. از آنجا که هر سرویس به عنوان یک مؤلفه مستقل عمل می کند، می توانید به راحتی یک ویژگی یا سرویس را بدون گسترش کل برنامه گسترش دهید. برای ثبات و قابلیت اطمینان بیشتر، میتوانید سرویسهای حیاتی کسبوکار را در چندین سرور نیز مستقر کنید. به این ترتیب، خدمات شما به راحتی قابل دسترسی، بسیار در دسترس هستند، و عملکرد استثنایی را بدون تأثیر منفی بر سایر خدمات ارائه می دهند. این باعث می شود که میکروسرویس ها برای کسب و کارهای کوچک یا متوسطی که در مرحله رشد هستند، انتخابی عالی باشند.
ماندگاری بهتر
هنگامی که از میکروسرویس ها استفاده می کنید، برنامه های کاربردی شما به سرویس های غیرمتمرکز کوچکتری تقسیم می شوند که به عنوان موجودیت های جداگانه رفتار می کنند. این دلیل اصلی پذیرش گسترده تر خدمات میکرو در بین مشاغل است. برخلاف معماری سنتی یکپارچه، که در آن یک اشکال در کد میتواند بر عملکردها و سرویسهای دیگر تأثیر بگذارد، میکروسرویسها متفاوت عمل میکنند.
یک خطا در یک سرویس بر سایر خدمات و عملکردها تأثیر نمی گذارد. این امر اثرات خرابی را از تأثیر منفی بر کل سیستم به حداقل می رساند و به تیم تعمیر و نگهداری اجازه می دهد تا خطاها را حتی قبل از اینکه کاربر متوجه آنها شود برطرف کند. دیگر مجبور نیستید قطعی را تجربه کنید و منتظر بمانید تا سیستم دوباره بازیابی شود.
زمان سریعتر برای بازاریابی
مزیت میکروسرویس ها این است که به صورت سست کوپل شده اند. به همین دلیل، لازم نیست هر بار که میخواهید یک ویژگی جدید اضافه کنید یا تغییراتی در یک ویژگی موجود ایجاد کنید، کل پایه کد را از ابتدا بنویسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی یک کد خاص از یک ویژگی یا سرویس خاص را تغییر دهید و کارتان تمام است. حتی میتوانید از کد استفاده مجدد کنید، که توسعه را کاهش میدهد و به شما کمک میکند محصولات جدید را سریعتر به بازار بیاورید.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید برنامه های کاربردی را به صورت مکرر با افزایش های کوچکتر توسعه دهید. هر جزء را می توان به طور مستقل آزمایش و اجرا کرد و به شما این امکان را می دهد که با توسعه سریع برنامه ها زمان خود را به بازار کاهش دهید.
بر خلاف ارائه دهندگان ابر و ارائه دهندگان خدماتی که تمایل دارند شما را به قراردادهای طولانی ببندند، میکروسرویس ها به شما این آزادی را می دهند که ابزارهای دلخواه خود را برای انجام هر کاری انتخاب کنید. از آنجایی که هر سرویس به عنوان یک موجودیت جداگانه کار می کند، آنها ویژگی های خود را دارند قاب ها، زبان ها و خدمات پشتیبانی. با این حال، این سرویسهای مستقل همچنان میتوانند با سرویسهای دیگر در برنامه شما ارتباط برقرار کنند تا جریان داده و همگامسازی یکپارچه را تضمین کنند. این بدان معناست که در مورد ابزارها گزینه های زیادی دارید و می توانید آنها را با توجه به وظیفه ای که در دست دارید انتخاب کنید. هیچ محدودیت یا محدودیتی برای ابزارهایی که می توانید برای تکمیل یک کار استفاده کنید وجود ندارد. با فناوری های دیگر چنین آزادی را نخواهید داشت.
تحویل مستمر
یک برنامه دارای اجزای مختلف است و تیم های مختلفی روی توسعه هر جزء کار می کنند. به عنوان مثال، طراحان UI روی طراحی رابط کاربری برنامه کار می کنند، در حالی که توسعه دهندگان بک اند از منطق سمت سرور، بک اند و لایه های فنی درگیر مراقبت می کنند. به طور مشابه، مهندسان پایگاه داده اطمینان حاصل می کنند که برنامه به طور یکپارچه به آن متصل می شود پایگاه دادهبدون هیچ مشکلی رکوردها را بازیابی و نمایش دهید.
از سوی دیگر، میکروسرویسها برای مدیریت چرخه عمر توسعه نرمافزار از ابتدا تا انتها، با اتخاذ یک مدل تحویل مداوم، به تیمهای چندکارکردی متکی هستند. این بدان معنی است که کد به طور همزمان در یک سرویس واحد ساخته، آزمایش و مستقر می شود. این یک انحراف بزرگ از رویکردهای سنتی است که در آن همه کدها ابتدا توسعه مییابند، سپس آزمایش میشوند و در نهایت مستقر میشوند. بنابراین، تنها پس از توسعه و آزمایش کامل برنامه، میتوانید آن را به مشتریان نشان دهید. اگر برنامه نتواند مشتریان را راضی کند، زیرا بازخورد آنها را جمعآوری نکردهاید و به آنها عمل نکردهاید، میتواند مشکل ایجاد کند.
بازگشت سرمایه بالاتر
هنگامی که چندین تیم به طور همزمان بر روی سرویس های مستقل کار می کنند، نه تنها می توانید برنامه ها را به سرعت توسعه و گسترش دهید، بلکه می توانید هاب های سریعی ایجاد کنید که می تواند در زمان های آشفته مفید باشد. علاوه بر این، استفاده مجدد از کد نیز می تواند زمان توسعه را کاهش دهد.
وقتی برنامه خود را به عملکردهای کوچکتر تقسیم می کنید، برای اجرای آن به سخت افزار گران قیمت نیاز ندارید. یک ماشین ابتدایی با عملکرد سطح ابتدایی این کار را انجام می دهد. این امر منجر به کاهش هزینه های زیرساختی و عملیاتی می شود. وقتی همه این عوامل را با زمان توقف صفر ارائه شده توسط میکروسرویس ها ترکیب کنید، می توانید بازدهی بالاتری از سرمایه خود دریافت کنید.
اشکال زدایی و نگهداری آسان
آخرین اما مطمئناً کم اهمیت، سهولت اشکال زدایی و نگهداری است که توسط میکروسرویس ها ارائه می شود. از آنجا که اشکال زدایی و آزمایش به موازات سایر مراحل در یک محیط میکروسرویس انجام می شود، می توانید از تحویل مداوم اطمینان حاصل کنید و پس از هر بار تکرار، بازخورد مشتری را دریافت کنید. این میتواند باعث صرفهجویی در انجام دوباره کاری پرهزینه و زمانبر شود، زیرا میتوانید برنامه را با توجه به بازخورد مشتری بهبود بخشید.
از آنجایی که برنامه شما به طور مداوم اصلاح می شود، به احتمال زیاد بدون خطا تحویل خواهید داد برنامه های کاربردی به مشتریان شما این می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رضایت مشتری را افزایش دهد. هرچه کاربر برنامه شما تجربه کاربری بهتری داشته باشد، احتمال استفاده طولانی مدت از برنامه شما بیشتر است.
چه دلیلی شما را متقاعد می کند که از میکروسرویس ها استفاده کنید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.