
طبق آمار حفظ حریم خصوصی داده ها، هزینه های سالانه حفظ حریم خصوصی بیش از حد بوده است 1.2 میلیون دلار. شرکت های بزرگ به طور متوسط هزینه می کنند 1.9 میلیون دلار در هر سال برای محرمانه بودن داده ها، در حالی که شرکت های کوچک به طور متوسط 800000 دلار
اکثر کسب و کارها نه تنها بازدهی مثبت سرمایه گذاری خود را در حفظ حریم خصوصی داده ها مشاهده می کنند، بلکه 40% آنها حتی دو برابر بیشتر از آن سود می برند. در حقیقت، 42% اشاره کرد که سرمایه گذاری خصوصی آنها به آنها کمک می کند تا انعطاف پذیر باشند و به طور مداوم نوآوری کنند.
با این حال، بیشتر شرکتها هنوز با چالشهای نوظهور حفظ حریم خصوصی دادهها، مانند اطمینان از حفاظت از دادهها برای کارگران راه دور و اطمینان از انتقال و مهاجرت امن داده، دست و پنجه نرم میکنند. چگونه کسب و کارها می توانند حفاظت از حریم خصوصی خود را برای رسیدگی به مسائل حریم خصوصی در حال ظهور تقویت کنند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، پس در جای مناسبی هستید.
در این مقاله با شش روش برای بهبود حریم خصوصی داده های کسب و کار خود آشنا خواهید شد.
6 راه برای بهبود محرمانه بودن داده های شرکت
در اینجا شش راه وجود دارد که می توانید برای بهبود حریم خصوصی داده های کسب و کار خود اتخاذ کنید.
1. موجودی دارایی های دیجیتال را نگهداری کنید
اگر در مورد محرمانه بودن داده های شرکت خود جدی هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فهرستی از دارایی های دیجیتال ایجاد و نگهداری کنید. وقتی از چیزی ندانید که واقعاً وجود دارد و شما مالک آن هستید، نمی توانید از آن محافظت کنید. روی دارایی های دیجیتال و ابزارهای مدیریت موجودی سرمایه گذاری کنید که می توانند اطلاعات لحظه ای را در مورد تمام دارایی های دیجیتال شما ارائه دهند. هنگام اطمینان از امنیت و محرمانه بودن داده ها، اطمینان از دید برای موفقیت بسیار مهم است.
2. موقعیت ریسک خود را بشناسید
حقیقت غم انگیز این است که اکثر شرکت ها برای مقابله با دورکاری آمادگی ندارند. همهگیری، پذیرش کار از راه دور را تسریع کرده است و حفرههایی در سیستم شما ایجاد میکند که مجرمان سایبری میتوانند از آن استفاده کنند. ارزیابی های معماری و تست های نفوذ را برای درک موقعیت ریسک خود انجام دهید. همه گیر بودن یا نبودن، کار از راه دور می ماند، بنابراین کسب و کار شما باید برای آن آماده شود.
به گفته کومار رایتش، بنیانگذار و مدیر عامل CYFIRMAبرای کاهش موثر تعداد نفوذهای سایبری، تغییر اساسی در تفکر مورد نیاز است. رهبران باید مفهوم موقعیت سایبری قوی را بازتعریف کنند و امنیت مبتنی بر رویداد را با جایگاه واقعی خود جایگزین کنند – به عنوان رویکردی پایین تر برای مدیریت خطرات و تهدیدات سایبری. یک رویکرد مؤثرتر برای جلوگیری از نقض و نفوذ داده ها، یک رویکرد مبتنی بر اطلاعات است، که در آن جستجوی پیشگیرانه تهدید مرکزی خواهد بود.”
هنگامی که موقعیت ریسک شرکت خود را درک کردید، به شما کمک می کند تا با آسیب پذیری های جدید به روشی بسیار بهتر مقابله کنید. نه تنها این، بلکه به شما کمک می کند تا تغییرات مخرب ایجاد کنید و یک طراحی مجدد در مقیاس بزرگ را به روشی موثر انجام دهید. شما باید بدانید که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی شما در جلوگیری از حملات سایبری چقدر خوب است.
3. اجرای سیاست ها
بر اساس پیش بینی های گارتنر، 65% از جمعیت جهان تا سال 2023 تحت قوانین حریم خصوصی مدرن قرار خواهند گرفت. اگرچه سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت شما به شدت تحت تأثیر قوانین حفظ حریم خصوصی داده های دولت محلی شما خواهد بود، ایجاد و اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی داده ها بسیار مهم است. یک خط مشی حفظ حریم خصوصی داده ها ایجاد کنید، داده های خود را به صورت ایمن مدیریت کنید و از آنها در برابر سوء استفاده محافظت کنید. این کمک می کند تا خطر نقض احتمالی داده ها و حملات امنیت سایبری به حداقل برسد.
4. ترویج فرهنگ آگاهی از ریسک
اکثر سازمان ها امنیت سایبری و محرمانه بودن داده ها را به عنوان دو واحد مجزا در نظر می گیرند. همانطور که امنیت سایبری به محرمانه بودن داده ها نزدیک می شود، آنها باید در رویکرد خود تجدید نظر کنند. ضروری است که کارشناسانی را در این زمینه استخدام کنید که می دانند چگونه از داده های شما هم از نظر امنیت سایبری و هم از نظر محرمانه بودن اطلاعات محافظت کنند. به دنبال متخصصان امنیت سایبری باشید که در راه حل های حفظ حریم خصوصی داده های ISACA مهندسان گواهی شده هستند. اینها مهندسان با صلاحیت و با مهارت بالایی هستند که می دانند چگونه راه حل هایی را توسعه دهند و در عین حال خطرات را کاهش دهند.
5. ابزارها را برای بهداشت امنیتی بهتر به کار ببرید
رعایت بهداشت امنیتی خوب برای محرمانه بودن و امنیت داده ها ضروری است. این تنها در صورتی امکان پذیر است که به ابزارهایی مانند رمزگذاری دسترسی داشته باشید که می تواند به محافظت از داده های شما هم در حالت استراحت و هم در حین انتقال کمک کند. بدون توجه به بلوغ سازمان خود در امنیت سایبری، بر محافظت از هویت خود تمرکز کنید. سپس باید روی امنیت نقطه پایانی سرمایه گذاری کنید تا در تمام گره های شبکه خود دید واضحی داشته باشید. رفتار مسئولانه با دادههای شخصی، خواه متعلق به مشتریان، کارمندان یا سایر افراد ذینفع باشد را به عادت تبدیل کنید.
6. هنگام دسترسی و انتقال داده ها مراقب باشید
بیشتر کسبوکارها زمانی که در حالت استراحت هستند از دادههای خود محافظت میکنند، اما تهدید امنیتی واقعی زمانی رخ میدهد که دادههای خود را از مکانی به مکان دیگر منتقل میکنند یا به دادههای شخصی خود دسترسی دارند. به همین دلیل است که کسب و کارها باید هنگام جابجایی یا انتقال داده های خود مراقب باشند. دسترسی مبتنی بر نقش را ایجاد کنید تا کارکنان شما فقط به اطلاعاتی که برای تکمیل کار خود نیاز دارند دسترسی داشته باشند. مراقب کارمندانی باشید که دسترسی کاربران ممتاز دارند. احراز هویت چند عاملی را برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی در بالا اجرا کنید تا حتی اگر هکرها بتوانند رمزهای عبور شما را حدس بزنند، نتوانند به حساب های شما دسترسی پیدا کنند.
چه اقداماتی برای افزایش حریم خصوصی داده های سازمان خود انجام می دهید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.