
اگر به فهرست چالشهایی که رهبران فناوری اطلاعات باید با آنها روبرو شوند نگاه کنید، کمبود استعداد، کمبود مهارت، حملات امنیت سایبری، نقض دادهها، استرس مرتبط با کار و حفظ سطح بهرهوری در محیطهای کاری ترکیبی یا دورافتاده را خواهید دید. با این حال، هیچ کس در مورد معمایی که رهبران فناوری اطلاعات هنگام انتخاب یک نرم افزار جدید یا ارائه دهنده خدمات ابر مدیریت شده با آن مواجه هستند صحبت نمی کند.
با ده ها گزینه پیش روی آنها و همه آنها ادعاهای مشابه، انتخاب بهترین ارائه دهنده خدمات ابری مدیریت شده برای تجارت خود دشوار می شود. اگر شما یک رهبر فناوری اطلاعات هستید که با مشکلات مشابهی روبرو هستید، در جای مناسبی هستید. در این مقاله، با عوامل کلیدی که باید در هنگام استخدام سرویس های ابری مدیریت شده در نظر بگیرید، آشنا خواهید شد.
7 عاملی که رهبران فناوری اطلاعات باید هنگام استخدام سرویس های ابری مدیریت شده در نظر بگیرند
در اینجا هفت عاملی وجود دارد که رهبران فناوری اطلاعات نمی توانند هنگام استخدام ارائه دهندگان ابر مدیریت شده از آنها چشم پوشی کنند.
1. سرعت و پاسخگویی
یکی از نگرانیهای اصلی اکثر رهبران فناوری اطلاعات هنگام انتقال بار کاری از یک سرور اختصاصی داخلی به فضای ابری، عملکرد است. آیا همان سطح عملکردی را که از بهترین سرور اختصاصی انجام دادم از ابر دریافت خواهم کرد؟ ارائهدهنده ابری آینده شما برای اطمینان از عملکرد و سرعت بهتر چه اقداماتی را انجام میدهد؟
بله، کیفیت سخت افزار بر عملکرد تأثیر می گذارد، اما همه چیز به سخت افزار بستگی ندارد. بهینه سازی همچنین نقش مهمی در سرعت کلی و پاسخگویی دارد. انتخاب کنید ارائه دهنده ابر مدیریت شده که می تواند عملکرد عالی را در طول زمان حفظ کند نه اینکه فروشنده ای را انتخاب کند که بتواند عملکرد خوبی را برای دوره های زمانی کوتاه ارائه دهد.
2. زمان کار
به عنوان یک رهبر فناوری اطلاعات، مسئولیت شما این است که وب سایت و سایر دارایی های دیجیتال خود را همیشه در دسترس نگه دارید. به همین دلیل است که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده ابر مدیریت شده، باید زمان آپدیت را در نظر بگیرید. برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده ممکن است قیمت بهتری را به شما پیشنهاد دهند، اما ممکن است مجبور شوید در مورد زمان کار به خطر بیفتید. اطمینان حاصل کنید که همیشه یک ارائهدهنده ابر مدیریتشده را انتخاب میکنید که از طریق ضمانت پشتیبانی SLA، زمان کار طولانی را فراهم میکند.
این بدان معنی است که اگر آنها نتوانند سطح خدمات وعده داده شده را حفظ کنند، نیازی به پرداخت هزینه خدمات ندارید. ارائه دهندگان خدمات ابری مدیریت شده که 99.99٪ ضمانت زمان کار را ارائه می دهند که توسط SLA پشتیبانی می شود، باید اولویت اصلی شما باشد. برخی از ارائه دهندگان خدمات نیز یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند و شما باید از آن برای بررسی کیفیت خدمات قبل از امضای روی خط نقطه استفاده کنید.
این به شما ایده بهتری از نحوه مدیریت زمان کار و میزان کارایی آنها به مشتریان خود می دهد؟ اگر از خدمات آنها در طول دوره آزمایشی راضی هستید، می توانید معامله را نهایی کنید، در غیر این صورت می توانید گزینه های جایگزین را بررسی کنید.
3. خصوصیات
یکی از زمینه هایی که ارائه دهندگان ابر مدیریت شده با هم تفاوت دارند، از نظر ویژگی ها است. برخی ممکن است عملکرد بهتری ارائه دهند در حالی که برخی دیگر تأکید بیشتری بر جنبه های امنیتی دارند و این در ویژگی های آنها نیز منعکس می شود. برای جذب مشتریان جدید، برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده نیز مهاجرت رایگان و خدمات رایگان مانند SSL رایگان، نام دامنه و موارد دیگر را ارائه می دهند. به جای اینکه به دنبال ارائه دهندگان خدماتی باشید که مجموعه ای از ویژگی ها را به شما ارائه می دهند، باید روی ارائه دهندگان ابری تمرکز کنید که ویژگی هایی را ارائه می دهند که واقعاً به آنها نیاز دارید و استفاده می کنید. زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، به دست آوردن ویژگی ها و پرداخت هزینه برای آنها فایده ای ندارد.
4. هزینه ها
با کاهش بودجه فناوری اطلاعات و افزایش انگیزه برای بازگشت بهتر سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات، رهبران فناوری اطلاعات باید هزینه ارائه دهندگان میزبانی ابری مدیریت شده را نیز در نظر بگیرند. بله، انتخاب یک سرویس ابری مدیریتشده میتواند باعث صرفهجویی زیادی برای استخدام منابع انسانی، تعمیر و نگهداری و ارتقاء سختافزار و صورتحسابهای خدمات شهری شود، اما قیمت آن نیز نسبت به سرویسهای ابری مدیریت نشده بالاتر است. برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده هزینه های پنهانی دارند و سعی می کنند شما را در قراردادهای بلندمدت قفل کنند، بنابراین باید مراقب آن باشید.
5. پشتیبان گیری و بازیابی خرابی
با افزایش تعداد حملات امنیت سایبری و نقض دادهها که زیرساختهای ابری را هدف قرار میدهند، کسبوکارهایی که به ابر مهاجرت کردهاند به ویژگیهای پشتیبانگیری و بازیابی فاجعه اهمیت بیشتری میدهند. افزایش تعداد حملات باج افزار همچنین کسب و کارها را مجبور کرده است که از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا مجبور نباشند به مهاجم باج بپردازند.
به عنوان یک قاعده کلی، یک ارائهدهنده ابر مدیریت شده را انتخاب کنید که پشتیبانگیری روزانه از دادهها را همراه با بازیابی اطلاعات با یک کلیک یا ارائه میدهد. بازیابی فاجعه تنظیمات. این به شما آرامش می دهد که داده های شما در دستان امنی هستند. حتی اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید به راحتی به داده های خود دسترسی داشته باشید.
6. نظارت بر عملکرد و امنیت
حفظ امنیت و عملکرد آسان نیست، به خصوص زمانی که حجم کاری خود را به فضای ابری منتقل می کنید. شما همان سطح کنترلی را که با یک سرور اختصاصی داخلی دریافت می کنید ندارید. به همین دلیل داشتن امنیت و قابلیت مشاهده عملکرد بسیار مهمتر است.
کاهش مکرر عملکرد در طول روز یا فقدان نظارت امنیتی که اجازه می دهد فعالیت مشکوک بدون توجه باقی بماند، ندارید. یک ارائه دهنده ابر مدیریت شده را انتخاب کنید که نظارت بر عملکرد و امنیت 24 ساعته را ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید که متخصصان در محل حضور دارند تا به محض اینکه هر مشکلی را پیدا کردند، آن را برطرف کنند.
7. پشتیبانی مشتری
آخرین اما مطمئناً مهم نیست، پشتیبانی مشتری است. شما نمی خواهید بدون کسی که به شما کمک کند باقی بمانید. به همین دلیل است که بهتر است یک ارائه دهنده میزبانی ابری مدیریت شده را انتخاب کنید که پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهد. نه تنها این، شما همیشه باید یک ارائه دهنده ابر مدیریت شده را ترجیح دهید که به کاربران امکان می دهد پشتیبانی مشتری را از طریق کانال های مختلف مانند تلفن، ایمیل، چت زنده یا سیستم فروش بلیط دریافت کنند. هرچه گزینه های بیشتری داشته باشید، دریافت پشتیبانی مشتری آسان تر خواهد بود.
چه عواملی را هنگام استخدام ارائه دهندگان خدمات ابری مدیریت شده برای تجارت خود در نظر می گیرید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.