plesk و تنظیمات ایمیل را در سطح سرور پیکربندی کنید

plesk و تنظیمات ایمیل را در سطح سرور پیکربندی کنید

به طور پیش فرض، Plesk با همکاری نرم افزار سرور ایمیل کار می کند که خدمات ایمیل را برای صندوق های پستی و لیست های پستی ارائه می دهد. پس از نصب، سرور ایمیل به طور خودکار پیکربندی شده و آماده سرویس می شود. با این حال، توصیه می کنیم تنظیمات پیش فرض را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می کنند.

برای مشاهده یا پیکربندی تنظیمات سرویس ایمیل:

به Tools & Settings > Mail Server Settings (در گروه Mail) بروید.

کارهای رایجی که می توان در پلسک انجام داد

اگر می‌خواهید به کاربران خود اجازه دهید تا از طریق پنل سرویس گیرنده حساب‌های ایمیل ایجاد کنند و از خدمات پستی ارائه شده توسط سرور پست الکترونیکی تحت مدیریت Plesk استفاده کنند، کادر بررسی فعال کردن ویژگی‌های مدیریت ایمیل در Plesk را علامت بزنید. اگر از سرور ایمیل خارجی استفاده می کنید، این قسمت را پاک کنید.

می توانید سرور ایمیل نصب شده و سرور IMAP/POP3 نصب شده را با استفاده از پیوندهای مربوطه که به صفحه GUI Plesk Installer منتهی می شوند تغییر دهید.

اگر می خواهید اندازه پیام ایمیلی را که می توان از طریق سرور خود ارسال کرد محدود کنید، مقدار مورد نیاز را بر حسب کیلوبایت در قسمت حداکثر اندازه پیام وارد کنید. در غیر این صورت، این قسمت را خالی بگذارید.

در پلسک برای لینوکس، می‌توانید محدودیت‌های پیش‌فرض سرور ایمیل را در مورد تعداد اتصالات همزمانی که کاربران ایمیل می‌توانند با سرور برقرار کنند، تغییر دهید. به عنوان مثال، این برای میزبان های ایمیل که نیاز به افزایش تعداد اتصالات همزمان به سرور ایمیل دارند، مفید است.

همچنین می توانید محدودیت تعداد اتصالات را از همان آدرس IP تغییر دهید. محدودیت کم بر کاربرانی که از چندین رایانه به سرور ایمیل پشت فایروال متصل می شوند و همچنین کاربرانی که بیش از یک حساب ایمیل دارند تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که برای تنظیم اعداد کافی، نه تنها تعداد کل اتصالات ممکن، بلکه حافظه و منابع CPU سرور را نیز باید تخمین بزنید.

تعداد کل اتصالات به عنوان مجموع تمام اتصالات ایجاد شده توسط پروتکل محاسبه می شود (IMAP، POP3، IMAP از طریق SSL/TLS، یا POP3 بر روی SSL/TLS)، بنابراین یک محدودیت برای هر پروتکل اعمال می شود.

اگر از Courier IMAP استفاده می کنید، می توانید محدودیت های زیر را تعیین کنید:
حداکثر تعداد اتصالات (IMAP، POP3، IMAP از طریق SSL/TLS یا POP3 از طریق SSL/TLS). این نشان‌دهنده حداکثر تعداد فرآیندهای IMAP یا POP3 است که می‌توان روی سرور شروع کرد.
حداکثر تعداد اتصالات در هر آدرس IP. این نشان دهنده حداکثر تعداد اتصالات روی یک پروتکل است که سرور از همان آدرس IP می پذیرد.

این تنظیمات با پارامترهای پیکربندی MAXDAEMONS و MAXPERIP Courier IMAP مطابقت دارد.

اگر از Dovecot استفاده می کنید، می توانید محدودیت های زیر را تعیین کنید:
حداکثر تعداد اتصالات (IMAP، POP3، IMAP از طریق SSL/TLS یا POP3 از طریق SSL/TLS). این نشان دهنده حداکثر تعداد کاربران ایمیلی است که می توانند به طور همزمان وارد شوند.
حداکثر تعداد اتصالات به ازای هر کاربر در هر آدرس IP. این نشان دهنده حداکثر تعداد اتصالات از طریق همان پروتکل است که یک کاربر ایمیل می تواند از یک آدرس IP واحد ایجاد کند.

این تنظیم با پارامترهای پیکربندی process_limit و mail_max_userip_connections Dovecot مطابقت دارد.

(اختیاری) برای اینکه به مشتریان خود اجازه دهید پیام های ایمیل را از طریق پورت 587 ارسال کنند، کادر “فعال کردن سرویس SMTP در پورت 587 در همه آدرس های IP” (Plesk برای لینوکس) یا “فعال کردن ارسال پیام به همه آدرس ها” را علامت بزنید “IP” (Plesk برای پنجره ها). ) و اجازه اتصال به پورت 587 را در تنظیمات فایروال خود بدهید.

همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید که پورت 587 را برای اتصالات SMTP خروجی در تنظیمات برنامه های ایمیل خود مشخص کنند.

در پلسک برای لینوکس با سرور Postfix، می توانید آدرس IP مورد استفاده برای ارسال نامه را تغییر دهید. علاوه بر این، اگر سرور شما ایمیل‌هایی را از آدرس‌های IP دامنه ارسال می‌کند، می‌توانید نام میزبانی را برای استفاده در تبریک SMTP مشخص کنید.

از بین سه گزینه انتخاب کنید:

ارسال از آدرس های IP دامنه. به طور پیش فرض، نامه های هر دامنه از آدرس IP دامنه ارسال می شود. نام میزبان مورد استفاده در تبریک SMTP، نام میزبان سرور Plesk است که در Tools and Settings > Server Settings مشخص شده است. اگر نام هاست سرور پلسک به درستی حل نشود، یا اگر آدرس IP دامنه با آدرس IP که نام میزبان سرور پلسک تعیین شده است متفاوت باشد، انتخاب این گزینه ممکن است باعث شود ایمیل هایی که توسط برخی یا همه دامنه ها ارسال می شود هرزنامه ها.

اگر یک آدرس IP سرور Plesk داشته باشید، این گزینه بهترین کار را دارد.

از آدرس های IP دامنه ارسال کنید و از یک نام دامنه در تبریک SMTP استفاده کنید. در صورت انتخاب، Plesk پیکربندی سرور ایمیل را تغییر می دهد تا پیام تبریک SMTP حاوی نام دامنه ای باشد که پیام ایمیل از آن ارسال شده است.

هشدار: اگر سرور ایمیل مورد نظر از cbl استفاده می کند و بیش از یک دامنه سرور Plesk از همان آدرس IP استفاده می کند، انتخاب این گزینه ممکن است باعث شود ایمیل های ارسال شده از برخی یا همه دامنه ها به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند.

علاوه بر این، انتخاب این گزینه در سرورهای Plesk که میزبان تعداد زیادی (بیش از 100) دامنه هستند، احتمالاً منجر به افزایش قابل توجهی در بار سرور می شود.

اگر برای هر دامنه میزبانی شده در سرور پلسک یک آدرس IP اختصاصی اختصاص داده باشید و تعداد دامنه های میزبانی شده روی سرور خیلی زیاد نباشد، این گزینه بهتر عمل می کند.

ارسال از آدرس IP مشخص شده ممکن است بخواهید از آدرس های IPv4 و IPv6 خاصی برای همه نامه های ارسالی استفاده کنید. ارسال همه نامه‌ها از آدرس مشخص‌شده ممکن است مفید باشد، برای مثال، اگر آدرس IP سرور ایمیل به یک لیست سیاه عمومی مانند لیست‌های Spamhaus یا OpenBL اضافه شده باشد.

گزینه های رله

حالت Mail Relay را انتخاب کنید.

با بسته شدن رله، سرور ایمیل فقط پیام های ارسال شده به کاربرانی را که صندوق پستی روی سرور دارند، می پذیرد. مشتریان شما نمی توانند هیچ نامه ای را از طریق سرور SMTP خروجی شما ارسال کنند، بنابراین ما بستن ارسال نامه را توصیه نمی کنیم.

با رله پس از مجوز، فقط مشتریان شما می توانند ایمیل ها را از طریق سرور ایمیل شما دریافت و ارسال کنند. توصیه می کنیم که گزینه Authorization required را انتخاب کنید و روش های احراز هویت را انتخاب کنید:

زمان بلوک POP3 با مجوز POP3، هنگامی که کاربران با موفقیت در سرور POP احراز هویت شدند، به آنها اجازه داده می شود تا برای مدت زمان مشخصی ایمیل را از طریق سرور پست الکترونیکی دریافت و ارسال کنند.
SMTP. با مجوز SMTP، اگر قرار است پیام ایمیل به یک آدرس خارجی ارسال شود، سرور ایمیل شما به مجوز نیاز دارد.

همچنین گزینه ای برای باز شدن رله بدون اجازه وجود دارد که به طور پیش فرض از رابط کاربری پنهان است. باز کردن Mail Relay بدون اجازه توصیه نمی شود زیرا به هرزنامه ها اجازه می دهد تا هرزنامه را از طریق سرور شما ارسال کنند. اگر می‌خواهید رله باز را راه‌اندازی کنید، به سیستم فایل سرور بروید، فایل root.controls.lock را در پوشه نصب Plesk خود پیدا کنید (PRODUCT_ROOT_D/var/root.controls.lock در لینوکس و PRODUCT_DATA_D/var/root.controls روی پلتفرم های ویندوز قفل کنید) و خط /server/mail.php3:relay_open را از این فایل حذف کنید. گزینه open relay در کنترل پنل شما ظاهر می شود.

در پلسک برای ویندوز، اگر نمی‌خواهید از محدودیت‌های رله برای شبکه‌های مورد اعتماد خود استفاده کنید، IP و netmask را در قسمت Use no relay limited for شبکه‌های زیر (مثلاً 123.123.123.123/16) مشخص کنید و روی نماد تصویر 75090 کلیک کنید. برای حذف یک شبکه از لیست، روی نماد تصویر 75091 شبکه ای که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.

میزبان‌های رله در شبکه‌های فهرست شده به‌طور بالقوه توسط اسپمرها، رله‌های باز یا پراکسی‌های باز کنترل نمی‌شوند. یک میزبان قابل اعتماد می تواند هرزنامه ارسال کند، اما هرزنامه ایجاد نمی کند یا داده های هدر را دستکاری نمی کند. چک لیست سیاه DNS هرگز به دنبال میزبان در این شبکه ها نیست.

سرور ایمیل SmarterMail به شما اجازه می دهد تا گزینه Require SMTP authentication را در سطح دامنه فعال کنید. با این حال، این گزینه تنها زمانی فعال می شود که رله باز سطح سرور در پلسک انتخاب شده باشد. در سایر حالت های رله، پلسک این گزینه را خاموش می کند. برای فعال کردن این گزینه، همانطور که در بالا توضیح داده شد، Open Relay را در Plesk فعال کنید و به SmarterMail > Settings > Defaults > Domain Defaults بروید.

محدودیت در پیام های ایمیل خروجی از plesk

محدودیت های ایمیل خروجی را روشن کنید. این گزینه برای جلوگیری از ارسال پیام های ایمیل اسپم توسط سرور پلسک استفاده می شود. برای جزئیات، به حفاظت از هرزنامه های خروجی مراجعه کنید.

توجه: محدودیت‌هایی که در تنظیمات ایمیل در سراسر سرور مشاهده می‌کنید، مقادیر پیش‌فرض مورد استفاده در طرح‌های خدمات و اشتراک‌ها هستند، مگر اینکه محدودیت‌های سفارشی مشخص شده باشند. درباره محدودیت‌ها در نحوه کار محدودیت‌ها بیشتر بدانید.

علاوه بر محدودیت ها، می توانید تنظیمات زیر را تنظیم کنید:

به جای پیام ها، گیرندگان را بشمارید (فقط لینوکس). Plesk پیام های ایمیل خروجی را به طور جداگانه برای هر گیرنده شمارش می کند. به عنوان مثال، Plesk یک پیام ارسال شده به ده گیرنده را به عنوان ده پیام به حساب می آورد. با افزودن چندین گیرنده به یک پیام، مشتریان از ارسال بیش از حد پیام های هرزنامه اجتناب می کنند.

توجه: این ویژگی بر پیام های ایمیل ارسال شده از طریق لیست های پستی تأثیری ندارد.

به اسکریپت ها و کاربران اجازه دهید از Sendmail (فقط لینوکس) استفاده کنند. کاربران سیستم اسکریپت و اشتراک می توانند با استفاده از Sendmail پیام های ایمیل ارسال کنند، حتی اگر از محدودیت های صندوق پستی و دامنه فراتر رود. حداکثر تعداد پیام هایی که می توان ارسال کرد با محدودیت کل اشتراک مربوطه تعیین می شود. پیام ها توسط کاربر سیستم اشتراک ارسال می شود.

نمایش گزارش ها بر اساس آمار برای آخرین (مشخص کردن دوره زمانی). اگر در این مدت تلاشی برای فراتر رفتن از محدودیت نامه های ارسالی انجام شود، صفحه اصلی پلسک یک هشدار نمایش می دهد. علاوه بر این، گزارش ها به طور پیش فرض بر اساس آمار مربوط به آن دوره ایجاد می شوند.

هر بار اعلان ایمیل ارسال کنید (مدت زمان را مشخص کنید). اگر در این مدت تلاشی برای تجاوز از محدودیت های نامه ارسال شده انجام شود، مدیر یک اعلان ایمیل دریافت می کند.

اگر محدودیت‌هایی را برای پیام‌های ایمیل خروجی فعال کنید، پیوند جدیدی به نام پیوند کنترل ایمیل خروجی (در گروه ابزارها و تنظیمات ایمیل) ظاهر می‌شود. از این پیوند برای مشاهده آمار دقیق ایمیل های خروجی برای همه اشیاء Plesk استفاده کنید.

توجه: در پلسک برای ویندوز، مراحلی وجود دارد که باید برای اعمال محدودیت بر روی پیام های ایمیل خروجی انجام دهید. زیر را ببینید.

قبل از پیکربندی محدودیت های ایمیل خروجی در میزبانی ویندوز، موارد زیر را انجام دهید:

رله باز را ببندید و همه آدرس ها را از لیست شبکه های قابل اعتماد و آدرس های IP رله حذف کنید.
در Tools and Settings > External SMTP Server، مطمئن شوید که گزینه Allow Plesk to send email notifications from this SMTP server تیک زده شده باشد.

حفاظت از هرزنامه پلسک

گزینه های حفاظت از هرزنامه را برای استفاده در سرور انتخاب کنید. اگر می‌خواهید سیستم‌های حفاظت از هرزنامه‌ها مانند فیلتر هرزنامه SpamAssassin یا سیستم‌های حفاظتی مبتنی بر DKIM، لیست‌های سیاه‌چاله DNS یا چارچوب سیاست فرستنده (SPF) را راه‌اندازی کنید، به تب ابزار حفاظت از هرزنامه بروید.

نام حساب های ایمیل POP3/IMAP

 

اگر از سرور ایمیل Qmail استفاده می کنید، می توانید قالب حساب ایمیل را انتخاب کنید.

گزینه استفاده از نام کوتاه و کامل فعال است و به کاربران امکان می دهد قسمت سمت چپ آدرس ایمیل را قبل از علامت @ (به عنوان مثال نام کاربری) یا با مشخص کردن آدرس ایمیل کامل (مثلا username@your-domain.com) مشخص کنند.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مجوز برای کاربران ایمیلی که در دامنه‌های مختلف زندگی می‌کنند اما نام کاربری و رمز عبور یکسانی دارند، اکیداً توصیه می‌کنیم که گزینه Allow only full account account names را انتخاب کنید.

بعد از اینکه سرور ایمیل خود را طوری پیکربندی کردید که فقط از نام های کامل حساب های ایمیل پشتیبانی کند، نمی توانید به نام های کوتاه حساب های پشتیبانی کننده برگردید تا زمانی که مطمئن شوید که هیچ رمز عبور رمزگذاری شده ای برای صندوق های پستی و حساب های کاربری با نام کاربری و رمز عبور همزمان وجود ندارد. دامنه های مختلف

تنظیمات پست plesk و تنظیمات ایمیل در سطح سرور اولین بار در Server.ir | نگرش جهانی، میزبانی ایرانی.